Dieta 3D Chili – na czym polega

0
33
Dieta 3D Chili

Teraz najpopularniejszym sposobem na odchudzanie stało się liczenie kalorii. Na pewno jest to metoda skuteczna, aczkolwiek dość uciążliwa, gdyż mało kto ma na tyle dużo czasu, by codziennie wyliczać kalorie ze wszystkich posiłków i pilnować nieprzekraczania swojego dziennego zapotrzebowania. Z tego właśnie powodu diety opierające się na gotowych jadłospisach wciąż cieszą się dużą popularnością. Jedną z takich metod jest Dieta 3D Chili.

A na czym ona polega i czy warto na nią przejść, by schudnąć?

Ta dieta opiera swoje działanie na specjalnych przyprawach. Są to przyprawy występujące w trzech barwach: czerwonej, zielonej oraz żółtej. Głównie dzięki nim, ale też z pomocą właściwych produktów spożywczych możliwe jest zrzucanie wagi i poprawianie wyglądu. Niektóre z przypraw fantastycznie bowiem wpływają na układ metaboliczny i zauważalnie przyspieszają procesy przemiany materii, pozwalając na tracenie sporej ilości tkanki tłuszczowej w krótkim czasie. Wśród tych czerwonych największą rolę odgrywa chili i właśnie stąd wzięła się nazwa diety. Można jednak zastępować je również czarnym pieprzem oraz curry. Wszystkie te przyprawy zawierają spore ilości kapsaicyny – związki odpowiadającego za ich ostry, lekko pikantny smak. To dzięki niemu układ metaboliczny zostaje pobudzony do szybszego działania i to już w trakcie samej konsumpcji.

Jakie przyprawy?

Dieta 3D Chili to jednak nie tylko same czerwone przyprawy. Dopuszczane są w niej również związki aromatyzujące o żółtej barwie: tutaj m.in. cynamon, kardamon i imbir. Fantastycznie sprawdzają się one w daniach słodkich. Idealnie pasują też do potraw kuchni indyjskiej, które są tak sycące i gęste, że wspaniale tłumią głód i zaspokajają apetyt na długi czas. Żółte przyprawy, podobnie jak te czerwone, też przyspieszają trawienie, tyle że robią to w nieco inny sposób, gdyż one głównie pobudzają żołądek do produkowania większej ilości soków żołądkowych. W daniach na diecie 3D Chili nie może też zabraknąć przypraw zielonych, czyli np. oregano, szałwii, mięty bądź bazylii. Koją one przeciążone elementy układu pokarmowego i przygotowują je do intensywnej pracy. Takich przypraw nie powinno zabraknąć w żadnym daniu na diecie.

Zanim jednak ktokolwiek zdecyduje się przejść na dietę 3D Chili, powinien zastanowić się nad tym, czy aby na pewno jest to jadłospis dla niego. Tej diety nie powinny bowiem stosować osoby cierpiące na wrzody żołądka lub zmagające się z innymi, równie poważnymi chorobami układu pokarmowego. Dla nich intensywne przyprawy nie byłyby zbyt dobrym wyborem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here